Τον δρόμο για μια από τις σημαντικότερες αλλαγές στη λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ανοίγει η νομοτεχνική βελτίωση που κατέθεσε ο υπουργός Εσωτερικών Θόδωρος Λιβάνιος στο νομοσχέδιο για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Η συζήτηση του νομοσχεδίου ολοκληρώνεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου αναμένεται και η σχετική ψηφοφορία.
Σύμφωνα με τον υπουργό, η νέα ρύθμιση προβλέπει την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο θα διαμορφωθεί με τη σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ και των συναρμόδιων υπουργείων.
Το Π.Δ. θα επιτρέπει την εξέταση και υλοποίηση ενός νέου συστήματος καταβολής των δημοτικών τελών, όχι πλέον μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά με εναλλακτικούς τρόπους είσπραξης, αντίστοιχους με αυτούς που εφαρμόζονται στη φορολογία.
Η αλλαγή αυτή δεν προέκυψε τυχαία. Όπως τόνισε ο κ. Λιβάνιος, αποτελεί πάγιο αίτημα τόσο των παρόχων ενέργειας όσο και του ΔΕΔΔΗΕ, αλλά και πολλών δήμων, οι οποίοι εδώ και χρόνια ζητούν τον αποχωρισμό των δημοτικών τελών από τους λογαριασμούς ρεύματος.
Η σημερινή πρακτική συχνά δημιουργεί προβλήματα, καθώς συνδέει μια δημοτική υποχρέωση με μια υπηρεσία ενέργειας, προκαλώντας καθυστερήσεις, δυσκολίες είσπραξης και περιττές επιβαρύνσεις στους παρόχους.
Ο υπουργός εκτίμησε ότι η πλήρης μετάβαση στο νέο σύστημα θα είναι εφικτή από τις αρχές του 2028, δίνοντας έτσι χρόνο στους δήμους και στους εμπλεκόμενους φορείς να προσαρμοστούν.
























































